Autore Topic: Hello and looking for a Douglas Boston crash site  (Letto 9079 volte)

Offline siliconwombat

Re:Hello and looking for a Douglas Boston crash site
« Risposta #15 il: 08 Dic 2014, 18:45:37 »
Another piece of info I've managed to dig up...
Citazione
On the night of February 26, '45, in Tresigallo, died spouses Cesare Marani and Melania Bergamini, besides Lucia Zappaterra in Vandini.

From. http://lanuovaferrara.gelocal.it/tempo-libero/2014/11/16/news/l-inferno-su-tresigallo-70-anni-fa-1.10325886

Offline Romeo2

• Socio AdA
  • *
« Risposta #16 il: 08 Dic 2014, 19:35:15 »
Hello everyone, today I contacted my niece surveyor ENEL to Ferrara and promised me that I will have short, a map on the exact location of the power plant Tresigallo.Lui has free access to the historical archives and Enel remembers seeing the maps this center built before the war.

Ciao a tutti,oggi ho contattato un mio nipote geometra all'ENEL di Ferrara e mi ha promesso che mi farà avere a breve, una mappa sulla posizione esatta della centrale elettrica di Tresigallo.Lui ha libero accesso agli archivi storici dell'Enel e si ricorda di aver visto sulle mappe questa centrale edificata prima della guerra.                                                                         
"Ho visto cose,che voi astemi non immaginate neanche...."

Offline Fabio

• Amministratore
    • Il Forum dell'AdA - Associazione di Promozione Storico Culturale.
« Risposta #17 il: 08 Dic 2014, 20:53:11 »
Hello everyone, today I contacted my niece surveyor ENEL to Ferrara and promised me that I will have short, a map on the exact location of the power plant Tresigallo.Lui has free access to the historical archives and Enel remembers seeing the maps this center built before the war.

Ciao a tutti,oggi ho contattato un mio nipote geometra all'ENEL di Ferrara e mi ha promesso che mi farà avere a breve, una mappa sulla posizione esatta della centrale elettrica di Tresigallo.Lui ha libero accesso agli archivi storici dell'Enel e si ricorda di aver visto sulle mappe questa centrale edificata prima della guerra.                                                                       

Thank you Romeo2  ;)

Offline siliconwombat

« Risposta #18 il: 08 Dic 2014, 21:09:36 »
Amazing! Thank you Romeo2 :)

It looks like Romagna Air Finders had a retrieval outside of Formignana, maybe a possible?
http://www.romagnaairfinders.com/Romagna_Air_Finders/Formignana.html

Looking at the engines (x2 radials) and a plaque identifying them as R2600 pratt and whitney, this is very possibly a Boston crash site. Unfortunately I don't understand any thing the eyewitness is saying in the video and no date of crash or other details is mentioned in the text.
If anyone could give me a suggestion whether this is possible or not id be very grateful; again!

Offline mazwork

• Amministratore
  • Responsabile catalogatore reperti.
« Risposta #19 il: 08 Dic 2014, 21:22:23 »
Andando a memoria: ma a Formignana non era stato recuperato un B-26?
« Ultima modifica: 08 Dic 2014, 21:23:27 da mazwork »
Ad augusta per angusta

Offline lanco67

« Risposta #20 il: 08 Dic 2014, 22:52:41 »
Amazing! Thank you Romeo2 :)

It looks like Romagna Air Finders had a retrieval outside of Formignana, maybe a possible?
http://www.romagnaairfinders.com/Romagna_Air_Finders/Formignana.html

Looking at the engines (x2 radials) and a plaque identifying them as R2600 pratt and whitney, this is very possibly a Boston crash site. Unfortunately I don't understand any thing the eyewitness is saying in the video and no date of crash or other details is mentioned in the text.
If anyone could give me a suggestion whether this is possible or not id be very grateful; again!
At Formignana Romagna Air Finders found a B-26 Marauder. in the plaque you can read R2800, not R2600. However, the plane of your grand father crashlanded, so it's impossible to find engine underground...

Offline lanco67

« Risposta #21 il: 08 Dic 2014, 23:01:52 »
I pinpoint M3382. unfortunately, the coordinates are incomplete (only four number). for a perfect accuracy you need six numbers.

Offline Romeo2

• Socio AdA
  • *
« Risposta #22 il: 12 Dic 2014, 03:45:15 »
Hello, as promised
I am attaching a map where "shaded" see the area of the old power of Tresigallo. I told old as today the new center is located behind the cemetery. The one that I scored was existing at the time of the war and was dismantled ten year ago.
If you go to Google Maps can identify it very well.
Hail Romeo 2

Ciao,come promesso
ti allego la mappa dove "ombreggiata" vedi l'area della vecchia centrale elettrica di Tresigallo. Ho detto vecchia in quanto oggi la nuova centrale è posta dietro al Cimitero. Quella che ti ho segnato era esistente al tempo della guerra ed è stata smantellata una decina di anni fa.
Se vai su Google Maps riesci ad identificarla benissimo.
Ti saluto Romeo 2
"Ho visto cose,che voi astemi non immaginate neanche...."

Offline Manu

• Aiuto coordinatore e mostre
  • Consiglio Direttivo
  • *
« Risposta #23 il: 14 Dic 2014, 15:39:55 »
ho scritto all'assessore alla cultura nonché vicesindaco del comune di Tresigallo,  dott. Ansaloni per chiedere non tanto informazioni dirette, quanto qualche nominativo di storici locali o testimoni dell'epoca che siano in grado di aiutarci in queste ricerche. Pubblicherò eventuali risposte.
Il 16 Novembre a Tresigallo è andato in scena lo spettacolo "Siamo nati proprio adesso" basato sulla Seconda Guerra Mondiale e sulle testimonianze degli anziani del luogo. Ho contattato il regista che dovrebbe aver girato la mia mail a chi ha raccolto le testimonianze..

Offline siliconwombat

« Risposta #24 il: 14 Dic 2014, 19:15:24 »
Thank you so much for all your efforts! Now it's pointed it out the power station is very clear, thanks!
Also thanks for writing/emailing for eyewitness testimonies, I wouldn't even know where to start :)

I'm planning to write this up with copies of documentation and a model of the plane with correct markings for my father's birthday in April. I'm currently waiting for copies of aerial reconnaissance photos of the area at that time to be sent through to me, will share when I receive them :)

Offline Manu

• Consiglio Direttivo
  • *
« Risposta #25 il: 14 Dic 2014, 22:58:42 »
Ricevo e pubblico la risposta alla mia mail:

Da: Stefano Muroni

Caro Emanuel, mi è arrivata e l'ho letta.. io fino a martedì sono a Roma per lavoro ma mercoledì sarà a Ferrara e possiamo sentirci.. Cmq un aereo fu trovato in località Rero qualche anno fa. Nel centro di documentazione di Tresigallo (piazza Repubblica) hanno anche foto del ritrovamento dell'aereo e i nomi dell'equipaggio (mi pare fossero due piloti).. e magari gli addetti all'apertura di questo ufficio documentazioni/turistico sanno anche altre cose..

Offline Fabio

• Amministratore
« Risposta #26 il: 15 Dic 2014, 07:37:00 »
È uno dei primi recuperi dei raf.

Inviato da Samsung Mobile e Tapatalk

Offline siliconwombat

« Risposta #27 il: 23 Dic 2014, 15:28:54 »
Hello guys :)
Heard back about the aerial photos of tresigallo and there's too many to be sent. I'll have to go up in person to view them. On the positive side I'm pretty sure that BZ618 was code letter G. I now think that my grandad plane (BZ658) was code letter K. I''ve dug out a number of his photos too but they only go up to 9/44 while he was at CECINA with 55 squadron on Baltimore's.
Happy Christmas to all of you :)

Offline Manu

• Consiglio Direttivo
  • *
« Risposta #28 il: 23 Dic 2014, 18:53:24 »
Hello guys :)
Heard back about the aerial photos of tresigallo and there's too many to be sent. I'll have to go up in person to view them. On the positive side I'm pretty sure that BZ618 was code letter G. I now think that my grandad plane (BZ658) was code letter K. I''ve dug out a number of his photos too but they only go up to 9/44 while he was at CECINA with 55 squadron on Baltimore's.
Happy Christmas to all of you :)
Merry Christmas to you and your family!!  ;)

Offline Fabio

• Amministratore
« Risposta #29 il: 28 Dic 2014, 15:00:40 »
cioè questa strada?